اقدامات شهرداری منطقه ۵ در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا

پیام اقتصاد: همزمان با اعلام شیوع بیماری کووید ۱۹ اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از انتشار این ویروس در منطقه ۵ صورت پذیرفت.

0

به گزارش پیام اقتصاد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، با شیوع ویروس کرونا ، نخستین کمیته اضطراری منطقه به ریاست شهردار منطقه و با حضور معاون توسعه منابع انسانی ، ع خدمات شهری و محیط زیست ، معاون امور اجتماعی و فرهنگی ، معاون مالی و اقتصاد شهری ، معاون برنامه ریزی و توسعه شهری و رئیس روابط عمومی روز شنبه مورخ سوم اسفند ماه۹۸ برگزار و ۴ کمیته اضطراری دیگر به ریاست معاون توسعه منابع انسانی و با حضور رئیس روابط عمومی ، دبیر ستاد مدیریت بحران و پدافند غیر عامل ، رئیس اداره ورزش و سلامت ، رئیس امور اداری و کارگزینی و مسئول خدمات برگزار شد .

بر اساس این گزارش ، برای بررسی وضعیت نظافت عمومی با تشکیل کمیته های اضطرار مختلف و اکیپ و گروه های ارزیابی سلامت منطقه ، مصوبات لازم در خصوص حفظ نظافت عمومی صادر و به کلیه واحد ها و پرسنل برای مقابله با ویروس کرونا ابلاغ شد ، که این دستور العمل ها تا گذر از بحران ، مهار شیوع و عادی شدن شرایط به صورت جدی در حال انجام است .

با توجه به حجم تردد در ساختمان های شهرداری منطقه و لزوم رعایت نظافت این اماکن توسط اکیپ سلامت منطقه ضد عفونی کردن دست و لوازم کلیه مراجعان و پرسنل هنگام ورود به ساختمان های منطقه انجام می شود ، این اقدام و تعطیلی کلیه آبدارخانه ها ، بوفه و رستوران منطقه نیز در اجرای مصوبات کمیته دوم اضطرار صورت گرفت .

در ادامه اقدامات پیشگیرانه ، پس از اجرای موفق طرح بهسازی و نظافت اسکان کارگری در ناحیه ۴ ، با دستور شهردار منطقه این طرح به شهرداران سایر نواحی ابلاغ تا تمامی اماکن اسکان کارگری به صورت مستمر و چند نوبت در روز نظافت و سلامت کارگران بررسی شود .

با دستور شهردار منطقه در نهضت نظافت سرویس های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع این ویروس تعداد ۶۹۸ چشمه سرویس بهداشتی گندزدایی و ۵ نوبت در روز ضدعفونی می شوند . در این طرح علاوه بر سرویس های بهداشتی ، سایر تجهیزات بوستان ها از قبیل وسایل بازی کودکان ، ست های ورزشی ، نیمکت و صندلی بوستان ها روزانه ضدعفونی می شوند ، این درحالی است که توسط نگهبانان پارک تذکرات لازم در خصوص عدم استفاده از وسایل به منظور پیشگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا به شهروندان داده می شود .

نصب تجهیزات بهداشتی در کنار آسانسورها و دستگاه های خود پرداز ، اسپری محلول ضد عفونی در تمامی سطوح شامل وسایل عمومی ، کف ، سطح ، دستگیره ها ، صندلی و میزکار به صورت روزانه انجام و توزیع محلول ژل ضد عفونی کننده بین کارکنان نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است . گفتنی است با هدف تشخیص به موقع و کنترل بیماری ، سلامت پرسنل از طریق دستگاه تب سنج لیزری ارزیابی می شود .

گفتنی است ، توزیع ماسک و بازدید از نواحی و اماکن اسکان کارگری و نظارت مستمـر بر انجام نظافت کامل و ضدعفونی اسکـان های کـارگـــری و نظارت بر استفاده از وسایل حفاظت فردی مناسب همچون کاور پلاستیکی، ماسک، دستکش و چکمه جهت متصدیان ضدعفونی نیز با هدف حفظ و تامین سلامت کلیه نیروها صورت می پذیرد . لازم به ذکر است در اسکان های کارگری نیز ضمن بهسازی محیطی که پیش از شیوع ویروس آغاز شده ، به صورت ویژه و در پی ابلاغ کمیته اضطراری و دستور العمل های شهرداری تهران ، وضعیت بهداشتی نیروهای کارگری خدمات شهری مورد بررسی هر روزه قرار گرفته و لوازم آنها ضدعفونی می شود .

با هدف آگهی بخشی در خصوص ویروس کرونا ، کلاس های آموزشی جهت پرسنل و ۲۹ مسئول خانه سلامت برگزار ، و انتشار فایل ، کلیپ ، موشن گراف و گرافیک های طراحی شده توسط مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در کلیه فضاهای تبلیغی در اختیار نیز صورت پذیرفت . همچنین پیام های آموزشی پیشگیری از ابتلا به این ویروس در معابر پر تردد منطقه اکران شد .