آغاز بکار دومین پویش آزادی مادران زندانی

پیام اقتصاد : شهردار منطقه پنج از آغاز به کار دومین پویش آزادی مادران زندانی خبر داد و اعلام کرد: معتقدیم آزادی یک مادر به «نجات خانواده و نجات جامعه» منجر می‌شود و امیدواریم با مشارکت همه شهروندان مادران زندانی جرایم مالی تا نوروز ۱۴۰۰ به کانون گرم خانواده بازگردند.

0

به گزارش پیام اقتصاد به نقل از شهرداری منطقه پنج تهران، محمود کلهری روز چهارشنبه گفت: سال ۹۸ همزمان با ایام فاطمیه پویش آزادی مادران زندانی به راه افتاد و با برگزاری جشن گلریزان در منطقه ۵ تعدادی از مادران زندانی استان تهران، آزاد و به کانون خانواده بازگشتند.

وی افزود: امسال نیز برای رهایی مادران زندانی در تلاشیم تا با کمک مسئولان منطقه، خیران، سازمان زندان‌ها و نهادهای حقوقی و قضایی این مهم را انجام دهیم.

شهردار منطقه پنج با بیان اینکه یکی از رسالت های شهرداری ها حمایت از آسیب دیدگان و پیشگیری از آسیب های بعدی برای ایشان است تاکید کرد: شهرداری حسب رسالت اجتماعی خود در این زمینه می تواند به خوبی نقش آفرینی کند و با کنارهم قرار دادن طیف های مختلف مخاطبین خود، با تقویت حس همدلی در میان شهروندان و انجام امور اجتماع محور مشکلات شهروندان آسیب دیده را بصورت پویش های مردمی برطرف کند.

وی درباره فعالیت‌های منطقه پنج در زمینه حمایت کاهش آسیب‌های اجتماعی و حمایت از بانوان سرپرست خانوار گفت: شهرداری منطقه پنج تاکنون با زیرساخت های تخصصی در زمینه گرمخانه های بانوان و آقایان، مدرسه کودکان کار، مراکز مهارت آموزی و اشتغال زنان (پنج مرکز کوثر فعال)، مراکز سلامت محور، راه اندازی آموزش و ورزش های تیمی و حرفه ای برای کودکان و بویژه کودکان کار و سایر زیرساخت های اینچنینی گام های موثر و ماندگاری در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش توان اشتغال و معیشت زنان سرپرست خانوار، و سلامت شهروندان برداشته است.

این پویش همزمان با وفات حضرت فاطمه (س) در منطقه ۵ آغاز و در سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) به پایان می رسد و طبق پیش بینی های صورت گرفته مادران زندانی، نوروز سال ۱۴۰۰ از زندان آزاد می‌شوند.

همچنین روز گذشته و با حضور خیران، معتمدین و متنفذین این منطقه و با رونمایی از پوستر این رویداد، دومین دوره پویش مردمی آزادی مادران زندانی آغاز به کار کرد.