آماده باش شهرداری منطقه ۲ برای هدایت آهای سطحی در بارش های بهاری

پیام اقتصاد: معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو گفت : به منظور جلوگيري از آب‌گرفتگي در روزهاي باراني، رصد و پایش مسیل ها به صورت مستمر در حال انجام است.

0

به گزارش پیام اقتصاد به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه دو ،” علی اکبر کریمی پور با اعلام اين خبر گفت : با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش های بهاری، به منظور جلوگيري از آب گرفتگي و هدایت آبهای سطحی اجراي طرح ويژه لايروبي، رسوب زدایی و نگهداري شبکه اصلي و فرعي مسيلها، کانالها و انهار در دستور کار اين منطقه قرار گرفته است .
وی افزود: در همین زمینه با فعالیت ۴۰۰ کارگر و با به کارگیری بیش از ۴۰ دستگاه ماشین آلات سنگین از قبیل بیل مکانیکی زنجیری برای رفع آبگرفتگی پاکسازی حوزه های رسوبگیر و جمع آوری زباله ها از تله های زباله گیر اقدام شده است.
معاون شهردار منطقه ۲ افزود: این منطقه بیش از ۳۰ کیلومتر مسیل و۵۰ کیلومتر کانال اصلی روبسته دارد که با تلاش شبانه روزی برای حفظ نظافت شهری مشغول جمع آوری زباله و تخلیه مخازن در منطقه هستیم و تاکنون بالغ بر هزار تن رسوبات از داخل مسیل ها و حوضچه ها جمع آوری شده است.
کریمی پور با اشاره به آماده باش نیروهای خدمات شهری و نواحی گفت: لايروبي و پاكسازي انهار به صورت روزانه و مستمر توسط نواحی انجام مي شود وا مید می رود با مشاركت شهروندان با رعایت بهداشت محیط شهری، آبهای سطحی به صورت مناسب هدایت شوند.