به همت سازمان مدیریت پسماند انجام می شود؛ اجرای پایلوت طرح کاپ در ۳ منطقه پایتخت

پیام اقتصاد: صدرالدین علیپور، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: از روز شنبه ۲۴ خردادماه، اجرای پایلوت طرح کاپ (کاهش پسماند) در مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ آغاز می شود.

0

به گزارش پیام اقتصاد به نقل از سازمان مدیریت پسماند، صدرالدین علیپور افزود: با اجرای طرح کاپ در مناطق مذکور به تدریج شاهد حذف مخازن فعلی زباله و جایگزینی مخازن سه گانه در بازه زمانی ۳ تا ۴ ماه در اکثر ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا، طرح کاپ به صورت پایلوت در برخی از شهرک های مسکونی و ساختمان های اداری اجرا می شد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت: اجرای محدود این طرح آن هم در مدت زمان کوتاه منجر به کاهش دفن پسماند از حدود ۷ هزار و ۲۰۰ تن به ۴ هزار و ۸۰۰ تن شد.

وی افزود: در حال حاضر هم با هماهنگی ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار بر این شد، تا اجرای طرح کاپ در برخی از مناطق از سر گرفته شود.

لازم به ذکر است: آغاز رسمی اجرای طرح کاپ روز شنبه ۲۴ خردادماه با حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون خدمات شهری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۲۲، ۲۱ و ۶ به میزبانی منطقه ۲۲ و به صورت آنلاین در دو منطقه دیگر برگزار می شود.