بیانیه مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها به مناسبت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی

پیام اقتصاد : مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها به مناسبت ۲۲ مردادماه روز تشکّل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی بیانیه‌ای را صادر نمود.

0

به گزارش پیام اقتصاد، در این بیانیه آمده است:

بسمه تعالی

در این بیانیه از همه کارکنان شبکه بانکی کشور دعوت شده تا با عضویت در این مجمع، به این تشکّل صنفی سیاسی ملحق شوند.

در متن بیانیه مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها آمده است:

یکی از مهمترین شیوه های احقاق حق، حاکمیت قانون و ملزومات عملی مردم سالاری دینی، آگاهی مردم از حقوق خویش و قوانین حاکم است. مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها با تکیه بر نیروی عظیم موجود در شبکه بانکی کشور و به منظور جلب مشارکت ایشان و برای طرح مسائل و مطالبات کارکنان از مبادی قانونی و توسعه همه جانبه در سطح کشور. قصد دارد با همکاری یکدیگر فضایی مطلوبب در محیط جامعه و بانک ایجاد نماید.

همانگونه که آگاهی دارند؛ احزاب و تشکل‌ها مطالبات را عقلانی نموده و از اعضای صنف خود برپایه قوانین و آئین نامه‌های موجود حمایت می‌نمایند. مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها مجوز فعالیت خود را از وزارت کشور اخذ نموده، جزو احزاب رسمی کشور بوده و دارای حق رأی در خانه احزاب است. این مجع قصد دارد در راستای اساسنامه خود با استعانت از درگاه ایزد منان و همچنین بهره گیری از استعداد کارکنان متخصص، متعهد و سخت کوش شبکه بانکی در راه رسیدن به عدالت سازمانی، انتصابات شایسته سالار و استفاده از توان کارشناسی و مدیریتی و رتبه بندی آنان، فضایی آرام، مطمئن، پایدار و توأم با امید و سربلندی و در راه رسیدن به سلامت اقتصادی از هیچ کوششی فروگذار ننماید. قطعاً همکاری شما همکاران عزیز باعث تقویت و تحکیم این تشکل مردمی و تقویت حقوق قانونی خودتان خواهد شد.

این مجمع در راستای کمک به تحقق اهداف دولت وفاق ملی و حمایت همه جانبه از حقوق مادی و معنوی کارکنان شبکه بانکی، مردمی کردن اقتصاد و پیگیری مسائل کارکنان بانک‌ها از شما همکاران عزیز دعوت به عضویت و مشارکت در تحقق اهداف این مجمع می‌نماید.

خلاصه‌ای از خط مشی این تشکّل برگرفته از اساسنامه برای کمک به دولت و پیگیری نیازهای مادی و معنوی کارکنان بانک‌ها به شرح ذیل است:

۱- این مجمع یک تشکّل صنفی سیاسی است و جزو احزاب رسمی کشور به حساب می‌آید که در چارچوب اساسنامه مورد تأیید وزارت کشور و قوانین مطروحه این وزارتخانه فعالیت می‌نماید.

۲- این تشکّل کاملاً مستقل بوده و هیچ ربطی به انجمن اسلامی بانک‌ها و اهداف و خط مشی آنها ندارد و این نام فقط یک تشابه اسمی است.

۳- فلسفه وجودی این تشکّل عدم وجود مرجعی برای پیگیری خواسته‌های به حق کارکنان شبکه بانکی بود. این مجمع قصد دارد همانند سایر سندیکاها در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای توسعه یافته که پیگیری امور کارمندانشان را به عهده دارند؛ بتواند در این راستا فعالیت و گام‌های بزرگ و تأثیرگذار بردارد.

۴- تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی برگرفته از تعالیم عالیه اسلام و حمایت از حقوق مادی و معنوی، همچنین گسترش مشارکت کارکنان در تصمیم سازی و تصمیم گیری‌ها از اهداف اصلی قید شده در اساسنامه مجمع می باشد.

علیهذا با عنایت به نکات فوق و این مهم که حق همه کارکنان است که از وجود این تشکّل مطلع شوند؛ از تمامی شما همکاران استدعا دارد با عضویت ویا مشارکت در اهداف این مجمع، حمیّت صنفی خودمان را نشان داده و نسبت به سرنوشت سازمانی خود تأثیرگذار باشیم.

با آرزوی سلامتی، موفقیت و سربلندی همه کارکنان شبکه بانکی کشور

مجمع اسلامی کارکنان بانک‌ها