در منطقه ۲۰ انجام شد؛ دسترسی ویژه به بقعه بی بی شهربانو

پیام اقتصاد : شهردار منطقه ۲۰ از اجرای عملیات احداث مسیر دسترسی ویژه به بقعه بی بی شهربانو خبر داد.

0

به گزارش پیام اقتصاد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار گفت: به منظور دسترسی و تردد شهروندان به بقعه بی بی شهربانو به عنوان یکی از بناهای تاریخی و گردشگری مهم شهرری و استان تهران که در دامنه جنوبی کوه بی بی شهربانو واقع شده است عملیات عمرانی این مسیر و بهسازی فضای سبز آن انجام شده است.

افشار با بیان اینکه به منظور رفاه حال شهروندان مسیر تردد خودرو و پیاده رو احداث شده است، افزود: عملیات عمرانی مسیر دسترسی شهروندان از جاده امین آباد به طول ۶۵۰ متر و مساحت ۶ هزار و ۵۰۰متر مربع با اجرای زیرسازی و آسفالت انجام شده و در دو طرف این مسیر نیز عملیات پیاده روسازی به مساحت ۳ هزار و ۳۰۰مترمربع در حال احداث است.

او ادامه داد:با توجه به اهمیت حفظ میراث طبیعی کوه بی‌بی شهربانو و جذب گردشگر، عملیات احداث دو بوستان در ضلع غرب و شرق این مسیر نیز اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت توسعه فضاهاي سبز شهري به عنوان يکي از معيارهاي توسعه پايدار شهري جوامع بیان کرد: در حاشیه این مسیر، فضای سبز به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع با کاشت گونه های گیاهی مقاوم و سازگار با آب و هوا و اقلیم منطقه از جمله زیتون تلخ و پامپاس گراس اجرا شده است.

شهردار منطقه با اشاره به اینکه توسعه فضای سبز شهری از اولویت های مدیریت شهری این منطقه است یادآور شد: در راستای توسعه فضاهای سبز بزرگراهی، ۲۴هزار و ۶۰۰مترمربع فضای سبز شهری با کاشت گونه های گیاهی مقاوم با اقلیم شهر تهران از جمله زیتون تلخ ، یاس شیروانی و سرو در حاشیه بزرگراه امام علی (ع) اجرا شده است.