عزاداری شهروندان منطقه ۴ در رثای سید و سالار شهیدان

شهردار منطقه ۴ از عزاداری و مرثیه سرایی شهروندان منطقه پا به پای مسلمانان جهان در رثای آقا اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد و گفت: شور حسینی در کوچه پس کوچه های این منطقه به خوبی دیده می شود.

0

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴، “علی اصغر کمالی زاده” ضمن تسلیت و تعزیت ایام عزاداری امام سوم شیعیان و یاران وفادارش گفت: پاسداشت از حماسه بزرگ عاشورا و سرزمین نینوا جزو واجبات هر مسلمانی است و این امر در منطقه ۴ به خوبی مشاهده می شود.

کمالی زاده ادامه داد: اهداف مقدسی که امام حسین علیه السلام و شهدا داشته اند، برای جلوگیری از نابودی دین اسلام بوده است ؛ برای اینکه انسان ها در محیط خفقان، ظلم و کفرورزی زندگی نکنند و برده ظالمان نباشند. اگر امروز دین اسلام به ما رسیده و آموزه های آن در قلب و جانمان نفوذ کرده، حاصل ریخته شدن خون پاک انبیای الهی و امامان و شهدای عزیزمان بوده که با ظالمان جنگیدند و دین اسلام را از خطر تحریف حفظ کردند.

وی افزود: در این راستا شهروندان منطقه ۴ تهران پابه پای سایر مسلمانان در تهران، ایران و جهان در رثای امام خود به عزاداری نشسته و برسر و سینه زدند.

شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: در ایامی که گذشت مراسم عزاداری در سراهای محلات منطقه، مساجد، مدارس، حسینیه ها و تکایا و ادارات و سازمان های منطقه باشکوه برگزار شد و شهروندان و به خصوص نسل جوان در رثای امام خود عزاداری کردند.

کمالی زاده با اشاره به برنامه های این منطقه گفت: مراسم زیارت عاشورا، مراسم روضه خوانی و عزاداری، سینه زنی و زنجیرزنی، چایخانه ها و سفره های اطعام در کنار سیاه پوش شدن منطقه با پرچم ها و بیرق ها، بنرها و شعارهای اسلامی گوشه ای از حال و هوای محرمی این منطقه است.

شهردار منطقه ۴ در پایان گفت: باشد که اینگونه عزاداری ها در درگاه حضرت حق و آقااباعبدالله الحسین (ع) مورد قبول واقع شود.