مهندس سلطانی در نخستین دوره کارآموزی دانشجویان : با مشارکت دانشجویان برتر در حوزه ارتباطات آینده بهتری برای کشور رقم می خورد

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در مراسم آغاز به‌کار نخستین دوره کارآموزی دانشجویان دانشگاه‌های برتر در‌ شرکت مخابرات ایران که امروز ۱۶ تیرماه در مرکزآموزش، پژوهش و نوآوری (آپن) این شرکت برگزار شد گفت: مشارکت دانشجویان برتر در حوزه‌های مختلف مثل فناوری اطلاعات و ارتباطات آینده بهتری برای کشور فراهم می‌آورد.

0

به گزارش اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس مجید سلطانی با اشاره به قدمت پنجاه‌ساله شرکت مخابرات ایران به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور افزود: در گذشته ارتباط تنگاتنگی بین مخابرات و جامعه علمی وجود داشت و فعالیت دانشکده مخابرات و دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، نشان جدی از اهتمام خوب بنیان‌گذاران شرکت و وزرای وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات داشت که منتج به ورود با استعدادترین و ورزیده ترین متخصصان به شرکت نیز شد.

وی ادامه داد: در برنامه‌ریزی‌های بعدی، ضمن گسترش حوزه آموزش‌، پژوهش و نوآوری در مخابرات نیز به فعالیت‌های مرکز آپن اضافه شد که با یاری خدا و توانمندی‌های نسل جدید متخصصان که به شرکت ورود می‌کنند آماده به‌روزرسانی فعالیت‌ها هستیم.

مهندس سلطانی با اشاره به فراهم‌کردن زیرساخت‌های مخابراتی و در دست‌داشتن شبکه پیچیده ارتباطی شرکت مخابرات ایران گفت: یکی از فعالیت‌های این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت ارتباطی و تلفنی در سطح منطقه از نظر جغرافیایی و وسعت و هم از نظر تعداد مشتری، برقراری ارتباط پایدار بین ۵۵ هزار صندوق رأی و پوشش سراسری ۹۹.۹ درصدی شعب در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های کل کشور است که با همت همکاران انجام شد.

وی که در جمع دانشجویان برتر دانشگاه صنعتی شریف سخن می‌گفت، اعلام کرد که شرکت مخابرات مدت‌هاست که به‌طور جدی به بحث توسعه اقتصاد دیجیتال ورود کرده و جلسات شورای اقتصاد دیجیتال شرکت در ۱۸ جلسه منظم هفتگی برگزار شده که بر اساس آن، سرویس‌های جدید یا بهتری به مشتریان عرضه شده است.

مهندس سلطانی با اشاره به اینکه هیچ‌یک از اپراتورها به اندازه شرکت مخابرات ایران مشتریان بالقوه ندارد اظهار داشت: در مخابرات ایران با حجم وسیعی از دیتا و اطلاعات مواجه هستید و همچنان نیز مشتریان باند پهن ثابت با توسعه FTTH در حوزه تجاری، صنعتی و خانگی رو به افزایش هستند.

وی با تاکید بر کاهش هزینه و افزایش درآمد به عنوان اهداف اصلی در تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها گفت: توصیه من به شما کارآموزان توجه به این اهداف است زیرا افزایش درآمد موجب پایداری مشتری و ارائه خدمات جدید می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات، با ابراز امیدواری از تجربه خوب کارآموزان در شرکت مخابرات ایران گفت: امیدوارم با تحقیق و پژوهش شما عزیزان در این حوزه گام‌های اساسی در ارتباطات کشور بر داشته شود.

محوریت برنامه های شرکت مخابرات ایران با اقتصاد دیجیتال

این مراسم دکتر یاسر باقری، مدیر کل توسعه کسب و کار شرکت مخابرات ایران نیز ضمن اشاره به جایگاه شرکت مخابرات ایران به عنوان مجری طرح‌های کلان نجما و دیجیتما خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد دیجیتال، عملاً فعالیت خود را آغاز کرده و دستور کار اول جلسه، موضوع راه‌اندازی نخستین دوره کارآموزی دانشجویان برتر دانشگاه صنعتی شریف است کهسند راهبردی شرکت مخابرات در حوزه هوش مصنوعی با محوریت مرکز آپن تهیه می‌شود.

همچنین دکتر محمد شریف‌خانی، معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی شریف ضمن تشکر از مدیران ارشد شرکت مخابرات برای این تحول بزرگ گفت: با تعدیل انتظارات در سال اول، می‌توان به همگرایی بین دانشجویان برتر و متخصصان شرکت مخابرات خوش‌بین بود و با به‌کارگیری ظرفیت دانشگاه صنعتی شریف می‌توان از این فرصت بزرگ در حوزه هوش مصنوعی استفاده بهینه کرد.

در ادامه این نشست دکتر میثم باقری، دانش‌آموخته دانشگاه تهران با تشریح دقیق جایگاه هوش مصنوعی در صنعت تلکام گفت: هدف از برگزاری این دوره آشنایی با فعالیت شرکت مخابرات و استفاده از ابزارهای موجود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر با کمک داده‌های هوش مصنوعی است.

وی افزود: چهار پروژه در حوزه‌های خدمات مشتری CX، تأمین و نگهداری بر مبنای پیش‌بینی در شبکه IPS، پلت‌فرم IOT، تسهیم پهنای باند که در واقع الگوی رفتاری مشتریان در حوزه اینترنت و پهنای باند در سوییچ‌های مختلف در مناطق مختلف کشور را مدیریت می‌کند، از جمله اهداف دیگر برگزاری این دوره‌های کارآموزی است.

در پایان این جلسه که با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران تشکیل شده بود، کارآموزان به گروه‌های مختلف دسته‌بندی شده و کارآموزی خود را در این شرکت آغاز کردند.