نوذرپور: صدا و سیما آموزش های شهروندی را جدی بگیرد

علی نوذرپور شهردار منطقه۲۲، عقب ماندگی در حوزه پسماند را غیر قابل توجیه دانست و گفت: رسانه ملی باید بیشتر از این در آگاهی بخشی به شهروندان در حوزه تفکیک پسماند و محیطزیست اقدام کند و این جزء رسالت‌های این رسانه است.

0

به گزارش پیام اقتصاد، علی نوذرپور شهردار منطقه در نشست با عوامل مجموعه بچه محل(عموپورنگ)، با اشاره به وظایف قانونی که شهرداری در حوزه محیط زیست دارد، گفت: شهرداری مکلف به جلوگیری از اماکن و مشاغل مزاحمت ساز برای شهروندان است.

شهردار منطقه۲۲ با بیان اینکه مشاغل مزاحمت ساز مختلفی در کمیسیون ها شهرداری مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند، افزود: در قبال تعطیل شدن مشاغل مزاحمت ساز ممکن است برخی از خانواده ها مشکل معیشتی پیدا کنند اما مسائل زیست محیطی شهری برای ما مهم تر و به نفع تمام شهروندان است.

وی با بیان اینکه با آگاهی بخشی به شهروندان می توانیم از مشکلات معیشتی و اجتماعی جلوگیری کنیم بر ضرورت نقش کلیدی صدا و سیما در آموزش های شهروندی تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مشکلات مشاغل مزاحمت ساز از مسایل زیست محیطی فراتر رفته و به مشکلات اجتماعی تبدیل می شوند و به مشهود در سطح شهر می توان دید.

شهردار منطقه۲۲ به موضوع کاهش تولید پسماند اشاره کرد، و خاطر نشان کرد: در سال جاری “طرح کاپ” به صورت پایلوت در در منطقه۲۲ با هدف کاهش تولید پسماند اجرا می شود.

وی با اشاره به مخازن جمع آوری زباله  در سطح شهر، ادامه داد: مخازن جمع آوری زباله  که در حال حاضر در سطح شهر از آن استفاده می شود، طرحی اشتباه از سوی مدیریت گذشته شهری بوده و باید تفکیک پسماند از درب منازل انجام شود.

نوذرپور به آگاهی بخشی شهروندان در حفظ فضای سبز اشاره کرد، و گفت: در فرهنگ ایرانی بود که هر کس فضای سبز جلوی منزل خود را رسیدگی می کرد اما به مرور زمان این فرهنگ از بین رفته و مشارکت شهروندان کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان دقت بیشتری در استفاده از فضاهای سبز جنگلی کنند، افزود: حفظ و نگهداری بوستان های جنگلی، مشارکت شهروندان را می طلبد و در بوستان ها هر مکانی مناسب برای آتش روشن کردن نیست و باید هوشیارانه اقدام کنند.

شهردار منطقه۲۲ عقب ماندگی در حوزه پسماند را غیر قابل توجیه دانست و ادامه داد: رسانه ملی باید بیشتر از این در آگاهی بخشی به شهروندان اقدام کند و این جزء رسالت های این رسانه است و در مقابل صدا و سیما می تواند مشکلات مدیریت شهری را هم بیان کند.

نوذرپور با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فضاهای عمومی حس تعلق به خاطر داشته باشند، افزود: اگر شهروندان حس تعلق به فضاهای عمومی شهر خود داشتند و در زمان وقوع این برج ها در مدیریت گذشته شهری اعتراض می کردند اکنون با مشکل کمبود سرانه های عمومی مواجه نمی‌شدیم.

در ادامه این نشست مسلم آقاجان زاده تهیه کننده این مجموعه تلویزیونی با قدردانی از حمایت های مدیریت شهری در فرهنگ سازی موضوعات اجتماعی به شهروندان، گزارشی از روند تولید این مجموعه پرمخاطب تلویزیونی ارائه کرد.

همچنین علیپور نویسنده این مجموعه تلویزیونی با بیان اینکه مجموعه تلویزیونی بچه محل در گروه اجتماعی شبکه دو سیما تولید و پخش می شود، گفت: از ایده های مدیریت شهری برای فرهنگ سازی مخاطبین استقبال می کنیم.