پرداخت تسهیلات در این سازمان براساس مصوبه شورای عالی بورس و براساس قوانین و مقررات بوده است

آقای مجید عشقی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به انتشار نامه سازمان بازرسی کل کشور درباره تخصیص تسهیلات به اعضای هیئت مدیره سازمان بورس افزود: اینکه گفته می شود هیئت مدیره سازمان برای خودشان وام تصویب و پرداخت کرده قطعا یک دروغ بزرگ است .

0

وی اضافه کرد : شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعینن حقوق و دستمزد مزایا هیئت مدیره سازمان بورس برعهده دارد لذا این مبالغ براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر کاملا یک روال عادی است و گاها در برخی نهادها هم بیشتر از این عددها پرداخت می شود.

عشقی تصریح کرد : این مصوبه صرفا برای اعضای هیئت مدیره نبوده و برای کل کارکنان سازمان بورس و اوراق بهادار بوده است. رئیس سازمان بورس ادامه داد: این سازمان بخاطر شرایط خاصی که دارد و محدودیت های متعددی که برای مدیران و کارکنانشان وجود دارد لازم است این تسهیلات پرداخت شود و شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع این اقدام را انجام داده است .

عشقی افزود: خوشبختانه وزیر اقتصاد هم به مرکز بازرسی وزارت اقتصاد دستور بررسی دادند که مدارک و مستندات آن توسط مرکز بازرسی وزارت اقتصاد بررسی و نتیجه آن اعلام می شود .

عشقی تاکید کرد : ما هم تمام مدارک و مستندات را به دستگاههای نظارتی داده ایم که بررسی کنند هیچ گونه ابهامی در پرداخت این وام ها وجود نداشته و بدلیل اینکه ما تعازضات منافع را داشتیم این مبالغ از محل منابع خود سازمان به اعضای سازمان پرداخت شده است و از منابع بانکی نبوده است .